Akár táplálkozásunkkal is segíthetjük a szervezetünket a stressz leküzdésében

Fontos, hogy figyeljük és megfelelő munícióval hosszútávon segítsük a szervezetünket, hogy az megfelelően kezelni tudja a mindennapokban előforduló stresszhelyzeteket.

A lelkünket ért folyamatos és hosszabb ideje fennálló stresszhelyzetek kikezdik a szervezetünket és idővel testi tüneteket, betegségeket okozhatnak. Türelmetlenség, szorongás, ingerlékenység, fáradtság, migrén, különböző gyomorproblémák, alvászavar és számtalan kórós tünet jelentkezhet. Ezért fontos, hogy figyeljük és megfelelő munícióval hosszútávon segítsük a szervezetünket, hogy az megfelelően kezelni tudja a mindennapokban előforduló stresszhelyzeteket.

 

Fogyasszunk vitaminokban és tápanyagokban gazdag ételeket pontosan megtervezve, naponta lehetőleg többször. A több, rövidebb étkezéssel stabilan tarthatjuk a vércukorszintet, így elkerülhetjük a korgó gyomrunkból fakadó feszült pillanatokat, de igyekezzünk arra is, hogy nyugodtan étkezzünk, együnk lassan és rágjuk meg az ételeket alaposan.

 

Brokkoli

A brokkoli flavoinodokat tartalmaz, melyek csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek

előfordulását, illetve a vérnyomást, melyekre stresszes pillanatokban nagy szükségünk lehet. A brokkoli emellett gyulladásgátló és antioxidáns alkotóelemeket tartalmaz, ráadásul serkenti az immunrendszert és javítja a látást is, ezért a feszült helyzetek előtt abszolút javallott köret a brokkoli.

 

Hideg vízi halak (tonhal, lazac, tőkehal, hering)

A bennük található Omega 3 zsírsavak biztosítják a szív és az érrendszer védelmét, csökkentik a szívroham, a hirtelen szívhalál és a szívritmuszavar kockázatát, ami nagy segítségünkre válhat a váratlan stresszhelyzetekben. De csökkentik a magas vérnyomást és a rák valamint a szélütés kockázatát, azonban a mi még fontosabb, hogy segítik az agysejtek együttműködését, és így segítik a stressz hatékonyabb pszichés feldolgozását.

 

Minőségi csokoládé

csokoládé

csokoládé

A csokoládé egészségre gyakorolt jótékony hatása a flavonolokból és az antioxidánsokból származik. Ezek az összetevők viszont csak az igazi csokoládéban találhatóak meg (60 és 70% kakaótartalom van a címkéjükön feltüntetve) – melyek tulajdonképpen ettől lesznek keserűk. A flavonoidban gazdag étcsokoládé támogatja a szervezet azon képességét, hogy szintetizálja a nitrogén-oxidot, ami így segíti az egészséges véráramlást és csökkenti a vérnyomást.

 

Természetesen, azt, hogy kinek mire van szüksége a szervezete állapota, és testi adottságai határozzák meg, de mindenképpen célszerű szakember tanácsát kérni. Ezért ne próbálja a stresszt pusztán evéssel leküzdeni, oldani, hiszen attól csak kövérebb lesz. Ha tudunk, akkor a már fellépő stresszhelyzetek kezelésekor kezdjünk valami feszültségoldó tevékenységbe, vagy sportoljunk, mozogjunk.

kapcsolódó cikkek
A stressz levezetése a játék során

Poker Pókerezem néha barátnőkkel. Na, jó, annál azért már picit komolyabban. Az eddigi pókeres pályafutásom során mindig igyekeztem fejleszteni a játékomon, és a képességeimhez mérten a legjobban játszani.

Tovább
Gyógyító ereje is van a zenének

meditációs zene Valószínűleg már mindenki került olyan helyzetbe, hogy a rádióban épp hallgatott számra teljesen felbolydult és megőrült, és a kapaszkodón, a volánon vagy a serpenyőn dobolva és a refrént dúdolva engedte ki magából a gőzt.

Tovább
Stresszevés - hogyan küzdjük le?

Stresszevés A stressz a legjelentősebb tényező a túlzott evést előidéző érzelmi okok közül, és egyes számú felelőse a fogyókúrázók visszaesésének, a kúra sikertelenségének is. Amennyiben valaki folyamatosan az evéshez fordul lelki problémák, feszültség esetén, a stresszevés káros szokássá válik - melyben az "éhséget", a táplálkozásra való késztetést nem a normális élettani szükséglet, hanem a stressz váltja ki.

Tovább a teljes cikkre
Transzcendentális Meditációval a stresszmentes életért

Transzcendentális meditáció A Transzcendentális Meditáció (TM) a modern tudományok által kutatott és igazolt, egyszerű, természetes, stresszoldó mentális technika, melynek gyakorlása során nem koncentrálunk és semmilyen erőfeszítést nem teszünk.

Tovább

további cikkek